måndag 28 februari 2011

BANKBESÖK

Idag har vi varit på banken igen. Denna gång skrev vi på pappren för byggkrediten, pantbrev och lite annat som jag inte fattar ett jota av! Känner inte att man har nån koll just nu - man får ett papper under näsan som man godtroget skriver på. Det enda jag vet är att den 30/5 ska vi ut med drygt 25000 kr, för fr o m idag börjar vi betala ränta på krediten. Förhoppningsvis så blir det bara en gång vi betalar på krediten, sen går vi till banken igen och ordnar med det "riktiga" lånet. Vilket i och för sig inte innebär att det blir billigare....Men innan dess ska jag lära mig allt jag kan om hur man prutar och förhandlar om räntor!! Var så säker!

Nu verkar det vara ett hus till på gång ute på Kurran. Det röjs skog på en tomt som varit orörd ett längre tag. Tänk vad det börjar röra på sig bara för att vi ska bygga hus, hehe! Men det är klart - vem skulle inte vilja ha mig som granne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyck till!